jan
Broojebal @ Dagbesteding Op 't Dorp
jan 20 @ 14:11

Beste Spinolen,

Ook dit jaar zal weer het Broojebal gehouden worden, en wel in samenwerking met de KBO Halsteren, Toneelvereniging Ons Kent Ons, De Zonnebloem en Dagbesteding Op ’t Dorp. Het Broojebal zal plaats vinden op de zaterdag voor het Kadetjesbal. De zaal gaat open vanaf 13:55 uur en het Broojebal zal om 14:11 uur starten.

We geven de senioren van Altere graag de ruimte voor een leutige middag met muziek en vermaak. De muziek is al geregeld en het vermaak, dat zit wel goed, er kommen weer verschillende artiesten optreden.

Als je jezelf hebt ingeschreven voor deze middag, dan wordt er gezorgd voor koffie met een worstebroodje in de pauze en aan het einde van de middag een lekkere kop met snert.

We beloven dat dit weer een middag gaat worden waar nog lang over nagepraat gaat worden. Graag tot ziens op ’t Broojebal!

À ge mar leut et!

INSCHRIJFFORMULIER

Kosten: € 5,- per persoon, bij inschrijving te voldoen. U ontvangt via e-mail ’n betaalverzoek of u kan ook betalen door overschrijving op rekening NL 74 RABO 0128021845 t.n.v. Stichting Alterse Carnaval.

jan
zo
Kadetjesbal @ 't Leuthol
jan 21 @ 14:11 – 18:00

Hallo Spinolen en Spinooltjes,

Op de zondag, 3 weken voor de optocht zal het Kadetjesbal gehouden worden in ’t Leuthol (De Wittenhorst, Lindenlaantje 1 te Halsteren) en zal beginnen om 14:11 uur.

Kom dus met zijn allen naar het Kadetjesbal. Hoe meer Spinolen en Spinooltjes, des te leutiger het wordt.

En aan het eind van de middag is er voor de Spinooltjes nog een “leutige” maar vooral lekkere verrassing.

“À ge mar leut et!”

wo
Wagentjes Kijke @ Bouwclubs
feb 7 @ 19:11 – 23:45

Op de woensdag voor de carnaval gaat de Hoogheid met zijn gevolg samen met de boeren, boerinnen en vrijwilligers van de Stichting Alterse Carnaval langs de bouwkoten in Altere en De Straot.

In deze bouwkoten is dan al maanden hard gewerkt aan de nieuwe wagen die mee zal rijden in o.a. onze eigen Alterse optocht. Waogetjes_kijke_2016 Om alvast de wagens van dichtbij te bewonderen, en de mannen en vrouwen van de bouwclubs veel succes te wensen, gaan we graag een kijkje nemen.

vr
Intocht & Scholebezoeken @ Diverse Scholen
feb 9 @ 08:30 – 17:00

Hee, leuke Spinooltjes,

Zijn jullie er al klaar voor? De Vastenavond komt zo, hoor. Dat duurt niet lang meer. Zijn jullie al iets aan het maken voor de festiviteiten op je eigen basisschool? Jullie doen toch ook wel iets leuks, zoals een schooloptocht of een dweilmiddag?

Dit jaar zal er iets veranderen want onze Hoogheid komt niet op zaterdag maar al een dag eerder, op vrijdag, naar Halsteren. Op Slikkenburg trekt hij zijn goeie kostuum aan en dan zal hij, samen met zijn Nar, op vrijdag, officieel aankomen in Halsteren en wel om 8:33 uur bij Basisschool De Springplank.

Na het inhalen van de Hoogheid, met alle plechtigheden die daarbij horen, gaan we met het gevolg beginnen aan een tocht langs alle scholen in Halsteren. De Hoogheid vindt het hartstikke leuk om jullie daar weer te zien.

Let wel op: er is op zaterdag dus geen Kinderoptocht op het Dorp en ook zal er in de Wittenhorst geen activiteit zijn. Maar niet getreurd, immers de Vastenavond gaat altijd door en dus kun je ons gewoon op het Dorp tegenkomen om een leuk potje te dweilen.

Dus trek je carnavalsbullen aan en dan zien we je op school.

Maar voordat het zo ver is komt de Hoogheid ook dit jaar van tevoren weer op school om alles te vertellen en uit te leggen. En als je dan nog vragen hebt, dan mag je die gerust aan hem stellen.

“À ge mar leut et”

zo
Reclame optocht @ Altere
feb 11 @ 14:00 – 18:00

De Alterse bouwers zijn druk bezig om hun wagens af te krijgen. In hun bouwkoten wordt er hard gewerkt om de laaste hand te leggen aan de wagens zodat er een mooie optocht gereden zal worden! Elk jaar weer trekt de Alterse Vastelaoved optocht duizenden bezoekers uit de regio.

We hopen natuurlijk dat met de optocht alle portomonnees op zijn kop staan, maar eerst kloppen we bij onze trouwe en nieuwe relaties aan om te vragen ons dit jaar (weer) te steunen.

Daarom nodigen wij je van harte uit om deel te nemen aan de reclameoptocht. Een leuke manier om, voorafgaand aan de Alterse Vastelaoved optocht, reclame te maken voor je bedrijf. Het Publiek is er, nou jij nog?!

Schrijf jezelf nu in via het inschrijfformulier IMG_3108

Alterse Braobanse Wal Optocht @ Altere
feb 11 @ 14:11 – 18:00

Als je dit leest zijn de voorbereidingen al in volle gang, zodat alles er strakjes goed uit komt te zien voor de Alterse Brabantse Wal Optocht hier in Halsteren. We kunnen nog steeds trots zijn op onze Optocht, en diegenen die het elk jaar weer voor elkaar krijgen om wat moois op straat te brengen.

Het nieuwe motto zorgt ook dit jaar weer voor genoeg inspiratie voor de bouwers, dweilbandjes, loopgroepen, paren en enkelingen. Heb jij, met het nieuwe motto, nu ook genoeg inspiratie om mee te doen in de Alterse optocht, schrijf jezelf dan in.

Je kunt jezelf inschrijven via het inschrijfformulier.

Spinolen, jullie zullen weer zien wat voor een geweldige Braobanse Wal Optocht weer hier op Altere zal rijden.Kom gewoon kijken; je gelooft je ogen niet, zo mooi…..

“À ge mar leut et!”

Braobanse Wal Bal @ Café-Zaal Tivoli
feb 11 @ 21:11 – 23:45

Na de Braobanse Wal Optocht hoef je niet naar huis!

In aansluiting op de Braobanse Wal Optocht  het Braobanse Wal Bal en de prijsuitreiking gehouden.

Op het Braobanse Wal Bal kan men over de Braobanse Wal Optocht napraten. Over de wagens, dweilbandjes en alle andere deelnemers die ‘s-middags hebben mee gedaan.

Tijdens het Braobanse Wal Bal zullen ook de bekerprijzen van de Braobanse Wal Optocht worden uitgereikt aan alle categorieën.

Het bal is voor iedereen gratis toegankelijk.

Bouwersbal_2016

ma
Ziekenbezoek @ Altere
feb 12 @ 08:30 – feb 13 @ 12:30

Carnaval, het feest van de lach en de traan, en soms dan ook letterlijk tijdens het ziekenbezoek. Op de maandag en dinsdag tijdens de Carnaval bezoekt de Hoogheid met z’n gevolg de zieken aan huis.

Ziekenbezoek

Tijdens deze bezoeken proberen we de zieken ’n stukje plezier te brengen en wordt namens de stichting en de Halsterse gemeenschap een fruitmand aangeboden. Helaas kunnen we niet alle zieken bezoeken omdat de periode daarvoor te kort is (of ’t aantal zieken te groot). Daarnaast zijn we niet altijd op de hoogte wie er ziek zijn. We zijn voor deze informatie afhankelijk van derden. Fruitmand

Sluiting @ Altere
feb 13 @ 18:33 – 23:45

Op de dinsdagavond wordt door de Stichting Alterse Carnaval een interne sluiting gehouden. Tijdens deze sluiting wordt op een “leutige” manier teruggekeken op de afgelopen Vastelaoved.

De vele vrijwilligers die hebben geholpen met de organisatie van dit prachtige feest worden bedankt voor hun inzet en in het zonneke gezet.
Nadat de Prins, Nar, LaForce en de Grootste Boer hun spullen terug hebben gegeven aan de Voorzitter gaat de sleutel van Altere weer terug naar het Gemeentebestuur.
De Vastelaoved zit er dan weer op en de Prins, zijn Nar en de adjudant vertrekken, samen met de Spinool terug naar Slikkenburg.

“À ge mar leut et en tot volleged jaor!”